12/08/2021

Ewa Kassala, Maria Magdalena. Wyzwolona kobiecość, odnaleziona boskość.


 wydanie: 5.10.2021

wydawnictwo: Videograf SA

cykl: Silne kobiety czasów Biblii, t. 4; Maria Magdalena, t.2. 


Kim była Maria Magdalena? Ukochaną Jezusa, apostołką apostołów, nierządnicą odnajdującą drogę do Jasności? A może kapłanką i Strażniczką Bramy Światła? Od momentu, gdy jako pierwsza zobaczyła Jezusa po zmartwychwstaniu i ogłosiła to światu, na temat jej dalszych losów Biblia milczy. Jednak ślady jej obecności i podróży do Rzymu, Efezu, Egiptu czy Francji można znaleźć m.in. w ewangeliach i innych apokryfach, przez wieki nazywanych zakazanymi. Aby do nich dotrzeć, autorka odbyła długą drogę. Wiedzy i natchnienia szukała m.in. w bogatych archiwach Watykanu, docierając do najstarszych manuskryptów i zapomnianych ksiąg. Oddajmy jej głos: To ja, Maria z Magdali, Maria z Betanii, Maria Egipska, opętana przez siedem demonów, nazywana jawnogrzesznicą. Jestem kapłanką, damą, apostołką. Jestem kobietą. Potępioną, wzgardzoną, odrzuconą, wywyższoną, wybraną, oświeconą. Odwieczną Strażniczką Bramy Światła. Jestem każdą z was. Losem pojedynczym i wspólnym. Płaczem i krzykiem, szczęściem i radością, intuicją i wiedzą. Mądrością świata z jego bogactwem, nędzą, dobrocią, cierpieniem i ukojeniem. Jestem miłością – wieczną, stałą i niezmienną. Jestem stąd i stamtąd. Jestem częścią i całością. Źródłem i wiecznym ogniem. Trwam. 

Z cyklu o silnych kobietach w Biblii – przed Państwem druga część opowieści Ewy Kassali o Marii Magdalenie. To opowieść o wędrówce i poszukiwaniu siebie, o duchowości, miłości i walce dobra ze złem. Jest jak lustro – każdy może zobaczyć w niej swoje własne odbicie. I swoją Marię Magdalenę. 

 

opis wydawcy

 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz